11 Aug kl. 18.39

iDiwa.se- bästa skal hemsidan

 
Hej, har ni hört talas om iDiwa.se? 
 

Jag tycker alla skriker attityd samtidigt som är simpla och fräscha. Ni vet jag är inne på att det ska vara stilrent och det tycker jag dessa skalen är. Stilrena men skit snygga. Min favorit är skalet "Love" och "What ever forever". 
 
Jag har beställt skal där ifrån innan och vet att dom är toppen och håller också bra kvalité. Kan säga att jag har tappat min gamla mobil MÅNGA gånger och skalen höll ändå se det är ju plus. Sedan kostar dessa jag valt ut 89kr st och det tycker jag verkligen inte är farligt. 
 
Dom har även små söta och stil rena armband från 59kr. Fraken blir fri över 100kr så ett snyggt armband samt skal så blir det fraktfritt och 2 nya presenter till dig själv :) 
 
-Inlägget är sponsrat men åsikterna är helt mina egna!-
Postat i kategorin: Livstill
09 Mar kl. 10.28

Ny blogg

Ni hittar mig framöver på AliiceeZ.se
 
 
Postat i kategorin: Livstill
24 Feb kl. 20.33

BYTER BLOGG

Hej, Har nu bytt till en ny blogg, klicka in här: aliiceez.blogg.se 
Postat i kategorin: Livstill
29 Oct kl. 22.00

Winter 2014

 
Clean Warm Cotton EdP (30ml) / Elizabeth Arden Ceramide Cream Blush - Plum / Hoop Hoops / Small Pleated Bag / Johnny Bulls Mid Boot / Serena Jacket / Biker Pants / Densy Shirt
Postat i kategorin: collage
29 Oct kl. 20.14

Onsdag 29 Oktober

Haloj, Bloggat inte så mycket igår så vi börjar från början :)
 
Igår vara jag med Filip, Jesper, David och Simon. Vi spelade Wii Just Dance 4 :) Gissa vem som var bäst!! (Jag). Vädret var hur underbart som hellst. Nästan 20 grader i solen, i love it. Så vi gick ut och spelade fotboll på konstgräset. Vi mötte några 99:or och 96:a haha. Vi förlora med det var kul och det tror jag dom också tycket. Fick även chocklad av en av killarna :-). Sen cykla jag hem, tog på fotbollskläder och cykla för att träna.
 
Efter fotbollsträning åkte jag hem till Henke och firade honom. Jag, Sofie, Ebba och Calle. Vi spelade kort, åt tårta och kollade Ph hahah. Sen åkte Ebba och calle hem och jag och sofie sov över. Haha. Sofie är fett jobbig när hon ska sova så henke och Sofie satt uppe och kollade 10 min av Hitta nemo. Hahhahahaha. Sen blev Sofie trött så hon stänge av och henke ba "Men jag vill ju kolla klart på Hitta nemo" Så fkn cute :-)
 
Idag så stack jag från henke vid 12,30 tiden och gjorde bara läxor tills mamma kom hem. Då körde hon mig ner till byn för vi skulle hämta hennes cykel för den var på lagning. Och sen har lagat kvällsmaten. Stolt, för den blev faktist inte äcklig, hyffsat god :-)
 
Har börjat göra sådanna här :-) smileys istället för :). Vilket gillar ni bäst? :-) vs :)
Henke :-) Ledsen för iphone bilder
Postat i kategorin: Livstill
28 Oct kl. 10.56

Plugga Plugga Plugga

Hej, har suttit och "pluggat" hela morgonen. Hehe. Eller så gott jag kunnat. För snackat skype med kompisar också. Haha. Dom är påväg till mig nu. Fast det har dom varit i kanske en timme nu hahah. Dom är fett långsamma. Haha. Sitter och skypar med Simon nu. Kollar facebook osv. Inget liv. Måste fan klä på mig...
 
5 läxor över lovet... Hur fan tänker lärarna?
 
 
Postat i kategorin: Livstill
27 Oct kl. 17.53

Mitt mål med bloggen

Mitt mål med denna bloggen är inte att bli stor, bli känd, få andra att vilja va som mig osv. Denna blogg skapade jag för att jag ska skriva om mitt liv, mina tankar. Jag vill inte att man ska känna sig impoenrad(inte för att inte inte gör något då...) utan för att man ska kunna gå in och läsa och kännaigän sig. Att se hur en vardagen ser ut för en helt normail tonoåring. Alla tankar som flyger i huvudet, kärlek, hat och skolan. 
 
Mitt mål för denna blogg är att ni som läsare ska kännaigen sig.
 
Om du kollar på nellie berntsson's blogg tillexempel. Hon gör presskonferanser, modeljobb osv. Och jag menar, för hur många tonåringar är det vardagen. Och nu vill jag inte ha någon hate. För hon gå ju också i skolan och det vet jag. Men vi gör inte allt hon gör. 
 
Jag hoppas ni tycker om min blogg och att ni fortsätter att läsa den. Lämna gärna en kommentar på respons så hade jag blivit jätte glad :D
 

Postat i kategorin: Livstill
27 Oct kl. 16.43

Well

Hej. Kommit hem ifrån Nova nu. Jag och sofie köpte pressent till Henke :D Så nöjda :)))))))))) Det roligaste va att när vi klev på bussen in till lund så satt Junne och David där, haha. Och sen så när vi skulle äta på subway 2h(?) efter så var dom där, haha. Så åkte vi bussen hem igen tillsammans. Lite roligt tyckte jag.
 
Nu ska jag träna, tränade inte igår så ska börja att göra 70 sqauts och sen i slutet göra 75 st :) 145 st.... Det klarar jag! 
 
Postat i kategorin: Livstill
27 Oct kl. 12.15

Höstlov

Hej, Dåligt bloggning i helgen, i know. Och det visste ni att det också kanske skulle bli. Lily kom i Lördags och vi tog en massa foton och sen gick vi hem till Emma och såg på film med några kompisar. Sen gick vi hem och spelade in en video som kommer att komma upp på videofy och youtube. Så håll utkick.
 
Igår så var vi bara hemma, fikade med min moster och sen kom sofie så vi tog ännu fler bilder. Lily var halvt sjuk så hon orkade inte göra så mycket vilket jag förstår. Så hon åkte hem igår kväll. Så  på kvällen igår var jag ute med kompisar. Vilket var super skojj. 
 
Idag ska jag åka in till Nova med sofie. Och kanske va med några andra kompisar, om vi får ihop det alltså ;) Mitt tids schemma alltså....
 
Bilder på mig och Lily ifrån igår
 
 

Postat i kategorin: Livstill
26 Oct kl. 10.55

Säljer kvp



Postat i kategorin: Livstill
26 Oct kl. 08.22

Lily




Postat i kategorin: Photo
25 Oct kl. 15.50

Lily is coming

Hej, ledsen för att det inte blev någon blogning igår. Var med kompisar på kvällen. Så blev inte riktigt tid att blogga. Satt i sko,an till 16,30 för det hadde hänt en sak. Var hemma 17, hjälpte mamma med maten och sen kom ett trevligt "gubb"gäng och knacka på dörren :)
 
Idag har jag sålt kvp och städat hela mitt rum. Satt upp en garderob där jag kan ha alla mina ridkläder och träningskläder i. Och nu sitter Lily i bilen påväg till mig :D Så om 1h ses vi efter 5år(?)(!). Ska bli så roligt. Så om det inte blir någon bloggning så är det för att jag är upptagen :) Eller så blir det jätte mycket blogging om vad vi gör osv :)
Gårdagens dricka :) Love mojito :P Alcoholfree!
Postat i kategorin: Livstill
23 Oct kl. 22.17

Behaving badly

Filmen handlar om Rick. Som är stört kär i Nina. Han försöker att göra allt för att gå henne. Men han ljuger, hamnar i polisförhör samt trubbel med polisen(två gånger). Tillslöt beslutar han sig om att ha en stippklubb i sitt egna hus. Och det går som det går. Hans bästis blir satt i häcktet, Nina, Ninas ex pojkvän, nån ägare till en strippklubb och hans syster. Rick får lära sig en riktig läxa om att man inte kan få något ogjort med man kan fixa det man gjort. Han fixar ett jobb åt sig själv hos en advokat, och får ut alla ur fängelset.(ja, dom ska förtjänar det i alla fall) 

Jag tyckte filmen var rolig. Snyggt gjort och en rolig story. Dock kunde det bli väldigt många karaktärer i slutet som jag inte riktigt förstod så det blev lite rörigt. Men annars skig bra tonårsfilm. Det roliga var att Justin Bieber var med typ 3 sec i filmen då han leds av en polis i fängelset med fängelsekläder. Hmm... Kanske därifrån alla reportrar fått bilderna? Såg exakt lila dant ut. 

Jag rekommenderar helt klart filmer. 
4/5 stjärnor. 



Postat i kategorin: Livstill
23 Oct kl. 19.58

Torsdag 23 oktober

Hej, nu märks det verkligen att det börjar bli höst och vinter. Det blir mörkt klockan 18, vinden är kall och man känner sig allmänt trött hela tiden.
 
Dagen idag var lugn. Hände inget specelt. Idag är det "rest" i mitt träningsprogram så jag kunde med gott samvete cykla till Amadeus istället. Tränade först på volten och gick sedan ut i skogen. Amadeus var pigg idag. Han små travade efter mig när jag gick och så sprang vi en lång sträcka vilket han tyckte var SUPER kul :) Galopper fick han också göra, dock med sin Alice längre bak då jag inte riktigt hålla samma tempo. Det märktes att jag inte hade varit hos honom på 3 veckor. Enerige :D
 
Nu ska jag bädda ner mig i sängen med en kopp te, clementin (stavar jag ens rätt?) och en bra film. Har hittat en som heter Behaving Badly som är i rollerna Nat woolf och Selena Gomez (Min favorit artist). ♥
Blir ni också super trötta och sega på vintern?
Postat i kategorin: Livstill, Photo
23 Oct kl. 10.42

Min träningsrutin- rumpa+ lite extra

* Squats enligt schemma 
 
* 20 Hip bridge
 
* 20 Donkeykick ena benet
 
* 20 Donkeykick andra benet
 
* 20 armhävningar
 
* Planka 20 sec, vila 10 sec, planka 10 sec, vila 5 sec, planka 5, vila 10 sec, planka 10 sec, vila 10 sec, planka 20 sec
 
Där har ni mitt pass jag kör varje kväll oavsett vad jag gjort innan. Då det inte blir jätte anstängande så brukarjag göra det innan jag ska lägga mig så jag blir trött och somnar direkt. 
Postat i kategorin: Livstill